Olyckor osv...

Hästar är inga leksaker. Men det förstår inte alla... Många köper hästar åt sina barn men vet egentligen inte vad de gett sej in på. Hästar är stora djur. Flera människor dör varje år när de håller på med hästar... Det finns oxå dom som bara flammsar runt på hästryggen utan att dom vet va dom gör.
Som ryttare får man räkna med att man åker av ibland då och då, ibland inte så farligt och ibland riktigt ordentligt. Jag har själv inte åkt av så jättemycket med tanke på hur länge som jag ridit. Jag började rida när jag var 5år gammal och har ramlat av hästryggen lite mer än 20 gånger..
Idag åkte jag själv på en riktig smäll. Grålle blev rädd och kastade sej på mej när jag stod bredvid honom. Det räcker med att man inte är uppmärksam i 5 sekunder så kan det hända en olycka. Grålle är en d-ponny som är 147cm hög och väger ca 500-650kg. Man står ju inte direkt kvar på marken när en sån stor varelse flyger på en....PANG säger det så ligger man där. Jag ramlade och fastnade faktiskt med handen i tygeln och blev släpad några meter i full fart....Ajjjjjj säger jag bara!! Bra start på hopplektionen va??? Haha inte direkt. Men jag ville bara säga, var FÖRSIKTIGA när ni håller på med hästar! / Vickan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0